خواص و قيمت خرما زاهدي

۱۸ بازديد

خرما زاهدي يكي از انواع خرما در ايران است كه جز خرماهاي خشك محسوب مي شود. نام ديگر اين خرما قصب است چون در منطقه ي قصب از ايران عزيزمان يافت مي شود. رنگ اين خرما شكلاتي (در مرحله خرما) يا قهوه اي روشن ( در مرحله رطب) است و در مناطق گرمسيري مثل اهواز، بوشهر، كازرون، برازجان و … برداشت مي شود. شكل آن تخم مرغي كشيده و انتهاي آن كاملاً نوك تيز و باريك است و هسته و گوشت به هم خيلي چسبيده نيستند.خواص خرما زاهدي
اين خرما حاوي ويتامين ها (از جمله ويتامين ب1، ب2 و ث) و مواد معدني مفيد براي بدن مثل منيزيم، منگنز، پتاسيم است و منبع غني اي از فيبر است. در نتيجه موجب پاكسازي دستگاه گوارش بدن مي شود. خرما زاهدي مملو از آهن است و به خصوص براي خانم ها بسيار مفيد است زيرا موجب افزايش توليد گلوكز خون هم مي شود. همچنين اين را هم به ياد داشته باشيد كه اگر مصرف اين نوع خرما را در برنامه روزانه خود داشته باشيد، از پوكي استخوان ها در پيري جلوگيري مي كند، زيرا منبع مفيدي براي كلسيم است. راستي اگر به فكر كاهش وزن هستيد مصرف خرما زاهدي را به شما پيشنهاد مي كنيم زيرا حاوي قند فروكتوز است كه مصرف آن باعث كاهش وزن مي شود و قند خون را هم بالا نمي برد.
قيمت خرما زاهدي
با وجود اين كه اين نوع خرما سرشار از ويتامين ها و مواد مفيد براي بدن است، اما قيمت كمي هم دارد. از همين حيث پر مصرف ترين نوع خرما در كشور مي باشد.شركت بازرگاني اعتماد با سال ها تجربه و سابقه در امر واردات و صادرات مواد غذايي از جمله خرما زاهدي به كشورهاي مختلف عربي مثل عراق، عربستان و افغانستان و … آماده پاسخگويي 24 ساعته به سوالات شما مشتريان گرامي مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.